Vinterdæk

Vinterdæk Point S

Hvorfor køre på vinterdæk?

En vej er altid mere uforudsigelig om vinteren når det er koldt, end om sommeren når det er varmt; uanset om den er tilsneet, isglat eller bare våd, er der altid relativt ringere vejgreb om vinteren end om sommeren.

Vinterdæk Point SPå grund af vinterdæks særlige dækmønster, som er specielt udviklet til at dræne vandet under dækket, nedsætter et vinterdæk risikoen for akvaplaning. Et vinterdæk giver meget bedre greb og fremragende trækevne, fordi det har et dybere mønster end et sommerdæk. Rent faktisk har et vinterdæks mønster mange flere lameller end et sommerdæk, og det giver bedre greb i sne. Et vinterdæk er fremstillet af en særlig gummiblanding med silica, som egner sig bedre til kulde og giver bedre bremseegenskaber.

UltraGrip Performance+

Goodyear UltraGrip Performance+ forbedrer high performance-bilernes vinteregenskaber på både våd og tør vej takket være to vigtige teknologier. I Traction Protect Technology indgår et harpiksmateriale, der forbedrer dækkets deformationsegenskaber. Det betyder, at bremsekraften lettere omdannes til vejgreb. Winter Grip Technology indeholder et dækmateriale, der gør gummiet mere elastisk ved lave temperaturer, så vejgrebet øges på sne og is. UltraGrip Performance+ fås i 95 dimensioner mellem 15 og 22 tommer, hvoraf 4 dimensioner indeholder SoundComfort-teknologi.

UltraGrip Perform. SUV

SUV’er og firehjulstrækkere er tungere køretøjer, og deres tyngdepunkt ligger højere end personbilers, hvilket gør bremsning og håndtering mere udfordrende. Et paradoks, som Goodyear har løst. Lamellerne med låseeffekt og slidbanedesignet giver UltraGrip Performance SUV en bedre balance mellem manøvreevne på tør vej og performance i sne. ActiveGrip-teknologien giver dækket bedre vejgreb og bremseevne, og den SUV-optimerede placering af lameller og blokke medfører, at blokkene er vinklede i stedet for at sidde helt lige, hvilket forbedrer vejgrebet på sne. UltraGrip Performance SUV fås i 46 dimensioner mellem 16 og 22 tommer.

UltraGrip 9+

Med UltraGrip 9+ har Goodyear givet forbrugerne et dæk, der klarer de vanskelige vejforhold under barske vinterforhold virkelig godt. Mileage Plus-teknologien beskytter dækket mod revner og gummiafskalling som følge af barske vejforhold. Det medfører et bedre kilometertal. UltraGrip 9+-dækket indeholder også Winter Grip Technology, der giver de samme enestående vejgreb på sne og is. Goodyears 3D BIS-teknologi sikrer kortere bremselængde i vinterføre. UltraGrip 9+ fås i 34 dimensioner mellem 14 og 16 tommer.

UltraGrip Cargo

Ultragrip Cargo er et vinterdæk til erhvervskøretøjer. På grund af forskellige forbedringer i slidbanedesignet og gummiblandingen har Goodyears vinterdæk til lette lastbiler/varebiler fået enestående bremseevne på sne, samtidig med at det forbedrede kilometertal sænker omkostningerne. UltraGrip Cargo fås i 19 dimensioner mellem 15 og 17 tommer.

Få et godt tilbud

Find dit lokale værksted

Michelin

Kom sikkert gennem vinteren med Michelin Alpin

MICHELIN ALPIN 6

SIKKERT FRA FØRSTE TIL SIDSTE KILOMETER; HELE VINTEREN.

MICHELIN PILOT ALPIN 5

BEDRE KONTROL HELE VINTEREN

MICHELIN PILOT ALPIN 5 SUV

SIKKERHED OG FREMKOMMELIGHED FOR SUV’ER HELE VINTEREN

MICHELIN AGILIS ALPIN

TIL VAREVOGNE

Få et godt tilbud

Find dit lokale værksted
Vinterdæk point S Winter

Få et godt tilbud

Find dit lokale værksted
Vær klar til vintervejene

Vær klar til vintervejene

Sammen med vinteren kommer alle mulige vanskelige kørselsforhold. Uanset, om du skal håndtere isede veje i morgentrafikken eller køre lange stræk i snedækkede landskaber, er det vigtigt at være forberedt på enhver situation. Selv milde vinterforhold kan betyde fugtige asfaltveje, sving overstrøet med blade og dårlige lysforhold, så vent ikke på sneen, før du gør [...]

Vinteren rammer også varebiler

Vinteren rammer også varebiler

- og hvis tid er penge for dit firma - burde alle jeres varebiler allerede have vinterdæk på! Facts om varebiler fra dæktællinger og Dækrazziaer: •To tredjedele (65%) har ikke tjekket dæktrykket den sidste måned •22% kørte med mindre end de anbefalede 3 mm mønsterdybde... •Ud af de 22% var 7 ud af 10 varebilchauffører [...]

Dæktrykskontrolsystemer TPMS

Dæktrykskontrolsystemer TPMS

Fakta er at den 1. november 2014, træder det nye EU direktiv omkring Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) i kraft for alle nyindregistrede biler.   Hvad er  TPMS? Tyre Pressure Monitoring Systems (TPMS) er systemer integreret i køretøjet der hele tiden overvåger dæktrykket. Der er to forskellige systemer; det direkte system ( der måler dæktrykket [...]

Ny viden: Vinterdæk det rette valg

Ny viden: Vinterdæk det rette valg

Stor test af FDM viser, at vinterdæk er det eneste fornuftige valg om vinteren. Dækimportørerne bakker helt op om FDMs arbejde. Kan man forsvare at køre på sommerdæk om vinteren? Et stort flertal af Danmarks bilister mener nej, men et betydeligt mindretal kører ikke desto mindre på sommerdæk i vinterhalvåret. Nu er der imidlertid kommet [...]

Glatbanekursus – Kun for kvinder

Glatbanekursus – Kun for kvinder

  Lær din bil bedre at kende inden frosten og sneen sætter ind. Lørdag den 4. oktober kl. 10.30 - 14.00 Sted: Sorø køretekniske anlæg. Man kører i sin egen bil. Pris: 500,- Tilmelding senest 1. oktober på Email: info@s-hole.dk "først til mølle" Kun få pladser tilbage !  

1,6 millioner forkerte dæk

1,6 millioner forkerte dæk

Den største optælling nogensinde viser, at næsten 400.000 personbiler stadig kører på vinterdæk i sommervarmen. Dette svarer til, at hver femte bilist ikke kører med de rigtige dæk til årstiden. Dette er stik imod anbefalingerne fra bl.a. bilisternes egen organisation FDM, som også anbefaler sommerdæk om sommeren og vinterdæk om vinteren. Dækimportørforeningens folk har endnu [...]

Pin It on Pinterest