Vinterdæk

Vinterdæk Point S

Hvorfor køre på vinterdæk?

En vej er altid mere uforudsigelig om vinteren når det er koldt, end om sommeren når det er varmt; uanset om den er tilsneet, isglat eller bare våd, er der altid relativt ringere vejgreb om vinteren end om sommeren.

Vinterdæk Point SPå grund af vinterdæks særlige dækmønster, som er specielt udviklet til at dræne vandet under dækket, nedsætter et vinterdæk risikoen for akvaplaning. Et vinterdæk giver meget bedre greb og fremragende trækevne, fordi det har et dybere mønster end et sommerdæk. Rent faktisk har et vinterdæks mønster mange flere lameller end et sommerdæk, og det giver bedre greb i sne. Et vinterdæk er fremstillet af en særlig gummiblanding med silica, som egner sig bedre til kulde og giver bedre bremseegenskaber.

UltraGrip Performance+

Goodyear UltraGrip Performance+ forbedrer high performance-bilernes vinteregenskaber på både våd og tør vej takket være to vigtige teknologier. I Traction Protect Technology indgår et harpiksmateriale, der forbedrer dækkets deformationsegenskaber. Det betyder, at bremsekraften lettere omdannes til vejgreb. Winter Grip Technology indeholder et dækmateriale, der gør gummiet mere elastisk ved lave temperaturer, så vejgrebet øges på sne og is. UltraGrip Performance+ fås i 95 dimensioner mellem 15 og 22 tommer, hvoraf 4 dimensioner indeholder SoundComfort-teknologi.

UltraGrip Perform. SUV

SUV’er og firehjulstrækkere er tungere køretøjer, og deres tyngdepunkt ligger højere end personbilers, hvilket gør bremsning og håndtering mere udfordrende. Et paradoks, som Goodyear har løst. Lamellerne med låseeffekt og slidbanedesignet giver UltraGrip Performance SUV en bedre balance mellem manøvreevne på tør vej og performance i sne. ActiveGrip-teknologien giver dækket bedre vejgreb og bremseevne, og den SUV-optimerede placering af lameller og blokke medfører, at blokkene er vinklede i stedet for at sidde helt lige, hvilket forbedrer vejgrebet på sne. UltraGrip Performance SUV fås i 46 dimensioner mellem 16 og 22 tommer.

UltraGrip 9+

Med UltraGrip 9+ har Goodyear givet forbrugerne et dæk, der klarer de vanskelige vejforhold under barske vinterforhold virkelig godt. Mileage Plus-teknologien beskytter dækket mod revner og gummiafskalling som følge af barske vejforhold. Det medfører et bedre kilometertal. UltraGrip 9+-dækket indeholder også Winter Grip Technology, der giver de samme enestående vejgreb på sne og is. Goodyears 3D BIS-teknologi sikrer kortere bremselængde i vinterføre. UltraGrip 9+ fås i 34 dimensioner mellem 14 og 16 tommer.

UltraGrip Cargo

Ultragrip Cargo er et vinterdæk til erhvervskøretøjer. På grund af forskellige forbedringer i slidbanedesignet og gummiblandingen har Goodyears vinterdæk til lette lastbiler/varebiler fået enestående bremseevne på sne, samtidig med at det forbedrede kilometertal sænker omkostningerne. UltraGrip Cargo fås i 19 dimensioner mellem 15 og 17 tommer.

Få et godt tilbud

Find dit lokale værksted

Michelin

Kom sikkert gennem vinteren med Michelin Alpin

MICHELIN ALPIN 6

SIKKERT FRA FØRSTE TIL SIDSTE KILOMETER; HELE VINTEREN.

MICHELIN PILOT ALPIN 5

BEDRE KONTROL HELE VINTEREN

MICHELIN PILOT ALPIN 5 SUV

SIKKERHED OG FREMKOMMELIGHED FOR SUV’ER HELE VINTEREN

MICHELIN AGILIS ALPIN

TIL VAREVOGNE

Få et godt tilbud

Find dit lokale værksted

VinterHelt #1 kører personbil

  • Fremragende køreegenskaber på både våd og tør vej
  • Fremragende mod aquaplaning og sikkert på våd vej
  • Optimalt design for kort bremselængde og godt vejgreb i sne
  • Reduceret støjniveau udviklet til at give komfortabel og støjsvag kørsel

VinterHelt #2 kører varevogn eller let lastbil

  • Kort bremselængde på sne- og isdækkede veje
  • Fremragende mod aquaplaning og fantastiske egenskaber på våd vej
  • Fremragende køreegenskaber og stabilitet takket være langsgående mønster og lateral stivhed
  • Høj kørekomfort og alligevel lang levetid

Få et godt tilbud

Find dit lokale værksted
Halvdelen af danskerne kører med farligt dæktryk.

Halvdelen af danskerne kører med farligt dæktryk.

Danskerne har det dårligste dæktryk i norden. Hele 46 pct. af de danske bilister kører med farligt dæktryk mod ca. 30 pct. i Sverige og ca. 25 pct. i Norge og Finland. Det viser resultaterne fra en nordisk dæktrykskampagne, som dækfabrikanten, Michelin, har gennemført...

Hvornår skal vinterdækkene på.

Hvornår skal vinterdækkene på.

For at sikre det optimale vejgreb ved lave temperaturer, bør du montere vinterdækkene når temperaturen kan risikere at falde til under 7 grader. Som tommelfingerregel anbefales det at montere vinterdæk omkring efterårsferien og sommerdæk omkring påske. Denne...

Har du styr på vinterkørslen ?

Har du styr på vinterkørslen ?

En vej er altid mere uforudsigelig om vinteren når det er koldt, end om sommeren når det er varmt; uanset om den er tilsneet, isglat eller bare våd, er der altid relativt ringere vejgreb om vinteren end om sommeren. Kørsel i sne Kraftigt snefald i Danmark er relativt...

86 % på vinterdæk tager ikke fejl.

86 % på vinterdæk tager ikke fejl.

Den største opgørelse nogensinde foretaget af Dækimportørforeningen i uge 3 viser, at antallet af personbiler på vinterdæk igen i år er steget – til hele 86 procent. De danske personbils bilister kan umuligt tage fejl – vinterdæk om vinteren er det rigtige valg....

Regler for vinterdæk i udlandet.

Regler for vinterdæk i udlandet.

Hvad er reglerne for vinterdæk og snekæder i udlandet? Få overblikket her og husk, at vi anbefaler alle bilister at sætte vinterdæk på bilen fra den første frost sætter ind. Regler for vinterdæk i Europa Så er det vinter, og skiferien kommer tættere på for mange...

Ny dækmærkning.

Ny dækmærkning.

EU har vedtaget at standardisere informationerne omkring de tre vigtigste dæk egenskaber: • Rullemodstand (brændstoføkonomi) • Vejgreb i vådt føre (bremseegenskaber) • Støj (eksternt) Fra november 2012 er mærkaten obligatorisk på alle nye dæk som sælges i Europa....

Pin It on Pinterest